RECENZIJA: PRAVILA MAGIJE

AUTOR: ALICE HOFFMAN
IZDAVAČ: PROFIL

Još jedan odličan naslov iz Profila ove godine. Vjerojatno svi znate za film Magija (engl. Pracitcal magic) iz 1998. godine, gdje su glavne uloge igrali Nicole Kidman, Sandra Bullock i Goran Višnjić. Taj je film nastao prema knjizi Čarolije za svakodnevnu upotrebu odnosno u originalu Pracitcal magic. A knjiga za koju vam danas pišem recenziju je prethodnica te knjige. Valjda vas sada nisam previše zbunila. 😀
Dakle, ova priča je povratak u prošlost i  svojevrsno objašnjenje zašto su stvari u obitelji Owens takve kakve jesu. Pa započnimo putovanje u magični realizam Alice Hoffman.
Moram naglasiti kako mi je ovo također jedna od najiščekivanijih knjiga ove godine. I da, u potpunosti je ostvarila moja očekivanja. U ovoj knjizi nemojte očekivati onu magiju kao što je to primjerice u Harry Potteru gdje sve vrišti od čarolija. Čarolije su ovdje nešto suptilnije. Magija je uklopljena kao prirodni proces, zapravo "dar" koji nemaju svi. Kao što nisu svi nadareni za pjevanje, isto vrijedi i za magiju. Pravila magije je intuitivna knjiga koja će vas posve začarati.

Dvije sestre i jedan brat. Troje djece. Naizgled obični poput svih. No, izgled vara. Izgled je nešto što vidimo na prvu. Unutrašnjost bića i karakter je posve nešto drugo. Troje djece Owens bili su sve samo ne obična djeca. Njima je priroda podarila nešto više. Kao i svima iz njihove obitelji. Mnogo toga im je bilo zabranjeno, ali jedna stvar najviše. Zaljubiti se i voljeti. To je prokletstvo koje je pratilo njihovu obitelj još 1680. godine. Tada je njihova pretkinja Maria Owens bacila prokletstvo zbog ljubavi. Osudili su je kao vješticu samo zato što je zavoljela pogrešnog muškarca. I od tada se obitelj Owens ustručava ljubavi. Jer to nije moglo dobro završiti.
Tako je Susanna Owens svoju djecu odlučila odgojiti tako da uopće ne koriste magiju. I tako korištenje magije nije moglo donijeti ništa dobro. Magija je takva da vam se svaki potez vraćao. Magijom mijenjate prirodni tok i morate biti spremni na posljedice onoga što mijenjate. Zato je Susanna Owens ocijenila kako bi bilo najbolje djecu držati što dalje od magije.
Svo troje djece imalo je sive oči Owensovih, ali su im naravi bile potpuno različite. Frances je uvijek bila neuredna, Jet uredna i sklona pravilima na majku, dok je Vincent bio nezemaljski privlačan. Svatko od njih imao je tu neku izraženu crtu koja je odredila njihovu magiju od rođenja.
No, koliko god ustrajala u tome Susanna Owens neće moći zadržati svo troje djece pod kontrolom. Jer magija je u njima, posve prirodna i spremna da jednog dana izađe na površinu.

Ako želite malo iskonske magije, onda je Alice Hoffman pravi izbor za vas. Pošto sam upoznata sa pričom dviju sestara Owens iz Čarolije za svakodnevnu upotrebu, bilo mi je zanimljivo čitati ono što se dogodilo prije njih. U ovoj knjizi ističu se jake obiteljske veze i odnosi između članova. Magija je nešto po čemu se svaki član razlikuje, ali i upotpunjava sa drugima u obitelji. U ovoj knjizi ona je toliko stvarna da ćete zaboraviti na vrijeme čitajući. A malo čarolije nikad ne škodi, stoga zavirite u ovu knjigu i dopustite Alice da vas odvede u svijet magije.

Primjedbe

Popularni postovi